NHG digitaliseert
Deze pagina
Snel naar
Gemak, snelheid en minder financiële stress door digitalisering
Wij willen de beste en snelste dienstverlening leveren aan consumenten en professionals. Niet alleen nu, maar ook in tijden van crisis. Om dit te bereiken zijn we continu bezig met het verbeteren van onze processen. Dit doen we vooral in samenwerking met onze ketenpartners, zoals geldverstrekkers, adviseurs en overheid.
Het digitaliseren van processen is de kern daarvan. Zo digitaliseren en automatiseren we samen met ketenpartners bestaande processen om de consument nog sneller en beter te kunnen helpen als het financieel tegenzit doordat bijvoorbeeld vanwege corona inkomen verloren is gegaan. Ook verkennen we de mogelijkheden om door middel van data een hypotheek te verstrekken op iemand zijn daadwerkelijke persoonlijke situatie.
Onze focus
Minder financiële stress
Minder financiële stress door automatische data-uitwisseling. Iedereen die een hypotheek met NHG heeft afgesloten moet zo snel mogelijk duidelijkheid krijgen over de mogelijke oplossingen bij betalingsproblemen.
Hypotheekaanvraag binnen 5 minuten
Met één druk op de knop benodigde gegevens voor een hypotheek veilig opvragen bij verschillende instanties.
Hypotheekadvies op maat
Hypotheekadvies op maat door gebruik van betaalgegevens. We verkennen de kansen en mogelijkheden van PSD2. Met een PSD2-vergunning kunnen banktransactiedata van de consument opgehaald en gedeeld worden met andere partijen.
NHG zet in op brondata en werkt met de digitalisering van de klantreis aan het verminderen van handmatige taken, eenvoudiger processen en het voorkomen van dubbel administratiewerk, bij zowel ketenpartners als NHG. Consumenten kunnen hierdoor sneller en beter worden geholpen. In coronatijd is dat alleen maar belangrijker geworden.
Carla Muters, Raad van Bestuur NHG
Laatste nieuws over digitalisering
Sneller zekerheid bij problemen door actuele data
digitalisering NHG Nieuwsbericht - 26 sep. 2022 Consumenten in een beheersituatie sneller zekerheid en geldverstrekkers meer mandaat. Door de invoering van de Digitalisering Klantreis Beheer (DKB) is dit mogelijk. Via de DKB ontvangen we maandelijks alle hypotheekmutaties waardoor we op individueel- en portefeuilleniveau een actueel beeld hebben. Hierdoor kan de doorlooptijd van een beheertraject aanzienlijk worden verkort. Lees het interview met Finn Grove (productmanager) en Marco Voets (klantmanager operations). Bron: AM magazine
Een hypotheekaanvraag binnen 5 minuten
NHG actueel Nieuwsbericht - 22 mrt. 2021 Vanaf 1 juli accepteren we ook gegevens die digitaal en rechtstreeks uit een bron afkomstig zijn: zogenaamde ‘brondata’. Denk hierbij aan bronnen, zoals mijnoverheid.nl, mijnuwv.nl en mijnpensioenoverzicht.nl.
Checklist brondata
NHG actueel Nieuwsbericht - 18 mrt. 2021 Steeds meer marktpartijen willen werken met brondata. Snelheid en gemak voor consument en professional staan hierbij voorop. NHG zal vanaf 1 juli ook hypotheekaanvragen op basis brondata toestaan.
Hypotheken event 2021 | Carla Muters vertelt over digitalisering & samenwerking binnen de hypotheeksector
digitalisering NHG Nieuwsbericht - 25 feb. 2021 Op donderdag 4 maart vindt de eerste online editie van het 30e Hypotheken event plaats van IIR. Meer dan 20 sprekers bespreken vraagstukken als gevolg van Corona, actuele thema’s als woningmarkt tekorten, duurzaamheid doelstellingen en de digitale transformatie.