Service en Contact
Deze pagina
Stel je vraag aan de virtuele assistent
Wist je dat onze virtuele assistent 24/7 het antwoord weet op de meest gestelde vragen? Check eerst of de virtuele assistent je vraag voldoende kan beantwoorden.
Kan de virtueel assistent je niet helpen? Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Op deze pagina vind je ze handig bij elkaar.
NHG beoordeelt geen documenten en of inkomensgegevens.
Contactformulieren
Bij gebruik van deze formulieren geef je mogelijk persoonsgegevens aan ons door. Lees eerst onze privacyverklaring.
Waarover wil je contact opnemen?
Streep een eventueel BSN in een bijlage eerst door voor verzending.
Contactformulier professional
Contactformulier Consument
Logo aanvragen
Ik heb een klacht over NHG
Inlog Mijn NHG aanvragen
Aanvraag NHG folders
Alle contactgegevens
Als je vragen hebt aan één van onze medewerkers, aarzel dan niet en neem contact met ons op. Daar zijn we voor. We helpen je graag.
ICT
Bij vragen over inloggen in MijnNHG of over technische problemen kun je contact opnemen met afdeling ICT.
Werkdagen 9:00 - 17:00
Service Center
Voor nieuwe NHG aanvragen, reguliere lopende hypotheken waarop een wijziging of aanvulling moet komen en vragen over de Voorwaarden en normen.
Maandag 10:00-12:00, 13:00-17:00
Dinsdag, woensdag en vrijdag 9:00-12:00, 13:00-17:00
Donderdag 11:00-12:00, 13:00-17:00
Beheer
Voor vragen met betrekking tot reeds lopende hypotheken waarbij de geldnemer in de financiële problemen gaat (is) (ge)komen of door een life event de lasten niet meer kan betalen.
Maandag 10:00-12:00, 13:00-17:00
Dinsdag, woensdag en vrijdag 9:00-12:00, 13:00-17:00
Donderdag 11:00-12:00, 13:00-17:00
Kwijtschelding
Vragen m.b.t. kwijtschelding en restschuld, neem contact op met team Kwijtschelding. Meer informatie over een kopie brief kwijtschelding vind je hier.
Maandag 10:00-12:00, 13:00-17:00
Dinsdag, woensdag en vrijdag 9:00-12:00, 13:00-17:00
Donderdag 11:00-12:00, 13:00-17:00
Ketenpartner
Ketenpartners kunnen met vragen en suggesties terecht bij René van der Heeft.
Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00
Donderdag 10:30-17:00
Receptie
WTC, Stadsplateau 13, 3521 AZ, Utrecht
Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00
Pers
Ben je journalist en heb je vragen aan NHG? Voor meer informatie of interview aanvragen kun je contact opnemen met Tamara Evers
Werkdagen 09.00 - 17.00
Top 3 vragen
Wanneer kan ik gebruik maken van de nieuwe NHG-grens of Voorwaarden en normen van het komende jaar?
De datum van het bindend aanbod is leidend voor NHG. Indien het bindend aanbod van de geldverstrekker is uitgebracht na 1 januari van een bepaald jaar, dan gelden ook de Voorwaarden en normen van het jaar van het bindende aanbod. Ditzelfde geldt ook voor de NHG-grens.
Dit kan betekenen dat een nieuwe NHG-grens geldt voor een woning die je voor 1 januari hebt gekocht, omdat het bindend aanbod na 1 januari is uitgebracht
Is het mogelijk om van NHG naar NHG over te sluiten als de Marktwaarde hoger is dan de kostengrens?
Wanneer de klant al een lening met NHG heeft, dan is de marktwaarde geen belemmering voor de verstrekking. Dit is bij zowel oversluiten als verhogen van een lening met NHG van toepassing.
Indien een klant nog geen NHG heeft, maar wel naar NHG wenst over te sluiten, dan mag de marktwaarde van de woning niet hoger zijn dan de NHG-grens.
Hoe moeten verschillende soorten inkomens worden opgevoerd in de Beheertoets?
Een consument kan meerdere soorten inkomen hebben; loondienst, zelfstandig inkomen, uitkering, etc. Indien sprake is van meerdere inkomens dient de geldverstrekker per soort inkomen het toetsinkomen vast te stellen conform de Voorwaarden en normen.
Aangezien in de Beheertoets slechts één soort inkomen kan worden geselecteerd, dient bij meerdere inkomens het toetsinkomen als volgt te worden ingevuld:
- Selecteer het soort inkomen met het grootste aandeel.
- Vul het totale toetsinkomen van alle soorten inkomens in.